Muskelterapi

Hva er muskelterapi?

En muskelterapeut er en behandler hvor man har fokus å løse opp spenninger i muskulaturen og bindevev.

Hva kan en muskelterapeut behandle?

Muskelterapeut Mattias Lövgren som medlem av massasjeforbundet og som har en bachelorgrad i osteopati uttaler at dette er en terapiform som kan løse opp i muskulatur og bindevev slik at spenninger og smerter i rygg, skuldre, nakke, hode, armer, ben eller hofter slipper, og blodsirkulasjonen forbedres. Slike spenninger og smerter kan være forårsaket av idrettsskader, feil/dårlig arbeidsstilling, sykdom, overanstrengelser, fall og andre traumer, følelsesmessige årsaker som sinne, angst og nedstemthet, men også av ulike problemer som kan komme av stress i forbindelse med jobben, venner eller familie.

Hva gjør en muskelterapeut – hvordan behandler muskelterapeuten?

En muskelterapeut bruker ulike teknikker og grep for å løsne spenninger i muskulatur og bindevev slik at glideflater gjennom de forskjellige muskel-lagene forbedres. Bevegeligheten i vevet samt sirkulasjonen forbedres, og pasienten vil oppnå mindre smerter og ubehag, og en bedre livskvalitet.

Metodene og teknikken Mattias vil ta i bruk er:

• Klassisk massasje
  • Triggerpunkts-massasje - triggerpunktbehandling
  • Sportsmassasje – idrettsmassasje
  • Dybdemassasje
  • Tøyninger av muskulatur og bindevev
  • Oppmykning og tøyning av leddbevegelighet
  • Indirekte teknikker for å forbedre sirkulasjonen, spenninger og bevegelsesutslag

Denne formen for profesjonelle massasje og tilnærming i Oslo, nærmere bestemt Majorstuen, så er OK klinikken rett klinikk. Her arbeider vi tverrfaglig og prøver alltid å finne rett behandling for enhver pasient. Hos oss er du i gode hender.

Bestill en time hos muskelterapeut hos OK klinikken, sentralt i Oslo

En muskelterapeut er ikke autorisert helsepersonell i Norge. Da er det viktig å gå til en seriøs aktør som OK klinikken på Majorstuen, og du trenger ikke noen henvisning for å bestille time.

Dersom du er en som føler behov for massasje med en mer helhetlig tilnærming fra en som har studert osteopati i 3 år bør du bestille time i dag.

OK klinikken holder til i Majorstuveien 36 som ligger ca. 200 meter fra Majorstuhuset. Ønsker du å bestille time kan du ta kontakt med oss på tlf: 23 21 38 00, e-post til mail@okklinikken.no eller benytt deg av vårt online bookingsystem for å sette opp en førstegangstime hos muskelterapeut Mattias Lövgren.

Velkommen skal du være!